RODIČE VÍTÁNI

obecchrastice@seznam.cz
www.obec-chrastice.cz

Pozdravy ze Švýcarska

Srdečné pozdravy z Heimiswilu...

...aneb Zdravíme všechny doma!

Tak jsme se již vrátili v pořádku a plni dojmů ze Švýcarska a na tomto místě se s vámi chceme podělit (a ještě sem něco přidáme!) o některé naše postřehy, vzpomínky a také fotky i videa z našeho letošního pobytu v partnerské škole v Heimiswilu (údolí Emmental).

S dětmi z naší školy jsme zde byli sice již popáté, ale naprostá většina letošních účastníků v dětském věku sem jela vůbec poprvé, takže pro ně bylo vše nové a zajímavé.

Musím ale říct, že pro nás, kteří jsme zde byli již poněkolikáté, je každý další pobyt zde i setkávání se všemi lidmi a zajímavostmi stejně úžasné a skvělé, jako bychom zde byli znovu poprvé. Jen s tím rozdílem, že si to snad ještě více užíváme a vlastně se sem vracíme skoro jako domů a mezi staré dobré přátele...

A jaké to bylo ve Švýcarsku letos?

1.den - pondělí 9.7.2012

Cesta nám uběhla docela rychle, takže jsme již kolem deváté hodiny vyhlíželi netrpělivě údolí Emmentall a naši partnerskou vesničku Heimiswil. Po přivítání jsme se občerstvili, došli pro matrace a ubytovali se ve třídách místní základní školy. Do oběda jsme trochu odpočívali a trochu sportovali (jak kdo). Po jídle, na které chodíme do společenské místnosti v místní faře, jsme vyrazili na poznávačku okolí. Beatrice s Ewou pro nás připravili orientační hru, během které jsme hledali a poznávali podle fotografií různá místa v blízkosti školy. Pak jsme se vypravili po trojicích až na ke zvonům ve věži místního kostela a později odpoledne jsme společně vyrazili na pěší túru do přírody. Šli jsme několik kilometrů po svatojakubské wanderweg (stezka, která vede přes celou Evropu až do španělského poutního místa a města Santiago de Compostela) a kochali se švýcarskou krajinou i okolní přírodou. Sluníčko jsme si prý přivezli s sebou a nutno říct, že docela pálilo. Takže jsme po příchodu do cíle naší cesty - na farmu paní učitelky Eriky - vzali zavděk možností vykoupat se v jejich bazénu. Opět občerstvení, prohlídka farmy a jejich zvířátek (oslíci, pávi, kočky, králíci, pes,...). Následovala grilovačka a další dobroty (to už byla večeře!) a poté návrat malým školním autobusem zpět do Heimiswilu ke škole. Večer jsme byli tak unaveni, že jsme ani moc neřádili a po sprše jsme rychle usnuli plni dojmů z našeho prvního dne ve Švýcarsku...

Pondělní fotky a videa si můžete prohlédnout ve fotoalbu zde.

2.den - úterý 10.7.2012

Vstávali jsme kolem půl osmé, protože již v 8.00 nás čekala skvělá snídaně. V poklidu jsme se najedli, každý si připravil studené jídlo na dnešní den a kolem 9.30 jsme vyjeli na celodenní výlet do Burgdorfu. Je to takové menší městečko s krásným historickým centrem a hradem vysoko na kopci. Tam jsme samozřejmě také vylezli - nahoru, abychom se mohli podívat dolů! A v dálce jsme dokonce viděli zasněžené Alpy!

Po rozchodu v centru města si někteří nakoupili různé nezbytnosti a pak jsme vyrazili pěšky na místní koupaliště. Zde jsme se nejdříve najedli a potom už se řádilo ve vodě, pod vodou a zejména na třech skákacích prknech. Bylo to tu tak bezva, že jsme zde vydrželi tak dlouho, jak jen to šlo. Teprve  sluníčko schované za mraky nás donutilo k návratu do Heimiswilu. Po celý den už s námi byly také švýcarské děti, takže se s nimi naše děti snaží domlouvat jak se dá...a docela se jim to daří!

Někteří jsou z koupání velice unaveni. Po večeři jsme ale stejně neodolali a dali si ještě fotbálek v tělocvičně (takovou bychom chtěli v Chrašticích taky!).

V půl deváté večer přijel ke škole místní taneční soubor a předvedl nám několik lidových tanců. Ti odvážnější z nás si je také zkusili naučit a zatančit s nimi...

A pak opět sporty a zábava společně se švýcarskými dětmi, kterých se tu schází čím dál tím více! V deset hodin je ale večerka a jde se spát, protože zítra nás čeká Bern (hlavní město).

Úterní fotky a videa si můžete prohlédnout ve fotoalbu zde.

3.den - středa 11.7.2012

Po snídani jsem vyjeli autobusem na celodenní výlet do Bernu. Opět svítí sluníčko, počasí nám přeje. Spolu s námi jede i 16 švýcarských dětí, takže autobus je plný. Řidič Martin nás vysadil u Rosengarden, což je krásný park na s vyhlídkou na město. Růží je zde opravdu hodně a různách druhů, takže zahrada dělá čest svému jménu. Pěšky jsme došli až k místu, kde od nepaměti chovají bernské medvědy. Stará a nevyhovující medvědária již nahradily nové a rozlehlé výběhy na břehu řeky, které jsme si prohlédli ze všech stran. Do starého výběhu jsme si také vlezli a zahráli si na chvíli na jeho obyvatele. Poté jsme přešli most přes řeku Aaren a vydali se historickými uličkami starého Bernu ke katedrále Münster, na jejíž věž si někteří vylezli. Pomalé svačině jsme došli až na náměstí s fontánou, kterou si v horkém letním dni musel každý hned zamilovat. Však se v ní také většina našich i švýcarských dětí celé odpoledne ráchala! Dvouhodinový rozchod v centru města využil každý po svém, a nakonec jsme společně zase došli k autobusu a vyrazili zpět do Heimiswilu. Byl to pěkný výlet! Večer nás čekalo překvapení v podobě vystoupení hráčů na dřevěné allpen horny.

Středeční fotky a videa si můžete prohlédnout ve fotoalbu zde.

4.den - čtvrtek 12.7.2012

Čtvrtek bývá tradičně ve znamení pobytu v rodinách! Již od rána byli všichni nervózní, neboť předem nikdo nedokáže odhadnout, kde to bude bez problémů a kde naopak...  A zatímco někteří...

(bude doplněno...)

Čtvrteční fotky a videa si můžete prohlédnout ve fotoalbu zde.

5.den - pátek 13.7.2012

V pátek třináctého by někteří pověrčiví lidé ani nevystrčili nos z domu. Ne tak my! Dokonce jsme vyrazili na celodenní výlet!!!

Páteční fotky a videa si můžete prohlédnout ve fotoalbu zde.

6.den - sobota 14.7.2012

Všechno krásné jednou končí... A my již od rána balíme, protože nás čeká loučení a cesta domů!

(bude doplněno...)

Sobotní fotky a videa si můžete prohlédnout ve fotoalbu zde.

Výběr fotek a některá videa ze Švýcarska 2012 si můžete také prohlížet také na školním facebooku. (Stačí kliknout na ikonu facebook v pravé části této stránky a nemusíte být ani registrovaní na FB)

Další fotky jsme přidali i do nové fotogalerie na rajčeti - www.heimiswil2012.rajce.idnes.cz.

Děkuji za trpělivost. Zachovejte nám svoji přízeň.

Mgr.Karel Derfl, ředitel školy

Kruh spolupracujících škol

Minimalizace šikany

Překlady webu

Translate our web! Übersetzen Sie unsere Web! Перевести наш сайт!

Přeložte si sami

Po kliknutí na obrázek si sami vyberete ze 105 cizích jazyků pro překlad!